Bra värden idag :)

Äntligen verkar det som att mitt blodsocker håller på att stabilisera sig. La mig igår med ett blodsocker på 6,4 men vaknade på 13,7. Men annars så har jag legat mellan 4-8 idag! När jag låg på 4 så kände jag mig väldigt låg men det beror på att min kropp har vant sig med lite högre värden och därför känner jag av det så.

När jag blev låg idag så var jag på jobbet, jag kunde inte gå ifrån så jag stoppade pumpen tills jag fick i mig något dvs. drack en vanlig cola.                                                                             Var väldigt irriterad och känslig över ljud idag när jag var låg.                                                Ibland blir jag super överkänslig när jag har lågt blodsocker. Fast folk pratar ”normal högt” så tycker jag att det är jättejobbigt och då ska vi inte diskutera alla människor som halvgapar i sina mobiler eller hör radio/musik när jag ligger lågt. Värst är det om jag är tex. på stan eller på en spårvagn, då vill jag bara slippa alla människor!                               Jag kan bli riktigt förbannad då men jag vet ju att det är för jag ligger lågt!                        Värre är det för folk i min omgivning som inte vet att det är för att jag ligger lågt eller dom som inte känner mig!

Några andra som känner igen sig och vill ”joina” min ”ligga lågt & bli förbannad klubb”? 😉

6 reaktioner på ”Bra värden idag :)

  1. hehe jag går lätt med i din klubb =)
    Minns en gång när jag hade lågt socker på jobbet å drack en kopp choklad å man får en kommentar att har inte DU DIABETES??????? då ska man väl inte dricka sånt… daaamn va sne jag blev då.. så e man allmänt väck i skallen så jag orkade inte ta en fajt då..
    Ah vi har det inte alltid lätt =)

  2. ”ligga lågt & bli förbannad klubb” hade jag också när jag var yngre. Konstigt nog blir jag inte längre så förbannad. Tur för omgivningen. Dietisten jag hade förr stötte på mig vid busshållplatsen när jag var låg och stod där och tuggade dextrosol och choklad. Hon gick och ställde sig en bit bort. På bussen satt vi bredvid varandra och då sade hon; Ja, jag vet ju hur arg du bli när du har känningar. :))

  3. Vad skönt att du inte blir så förbannad längre! Jag blir inte heller lika arg som jag blev när jag var väldigt liten då jag klöste mina föräldrar så en frågade på mammas jobb om de hade skaffat en kattunge..”nej, det är bara dottern som legat lågt i blodsockret”
    Så det är tur jag inte klöser folk iaf 😉

  4. Ha ha ha ha, å jag känner igen mig!

    Det blir bara som ett enda surr runtomkring !

    Håller på att lusläsa din blogg just nu eftersom att jag själv går i bebis-tankar men känner mig riktigt skrämd av vad läkarna säger…. och det man läser på nätet känns ju som att man som diabetiker inte ska skaffa barn.

    bra blogg!!!

    kram Malin

    • Hej! Tack för att du gillar min blogg 🙂
      Ang. graviditet så tycker jag att du ska be din diab.läkare att skriva en remiss till spec.mödravården så du får ställa massa frågor och de kan ge dig information om graviditet och diabetes! Min läkare har inte skrämt upp mig utan varit väldigt positivt inställd till om jag vill skaffa barn. Det är som hon säger att vi med diabetes känner våra kroppar bättre än andra och har bättre koll och ett helt team under hela graviditeten som stöttar och hjälper en!
      Så jag tycker inte du ska känna att du inte ska skaffa barn även om man tänker så ibland! Men jag tror att när man väl är gravid så kommer man att ”sköta” sig till 200%!
      Kram

Lämna en kommentar