Legat högt

Har legat högt i mitt blodsocker i några dagar. Det hela började väl när jag hade en jättekänning och lyckades ha i mig 4 tallrik med mjölk, cornflakes och sylt + 4 mackor! Var jättelänge sen jag fick en sån panik känning! Men jag tror jag tog en 3e direkt efteråt för att slippa en rekyl..trodde jag ja..
Har kämpat med högt blodsocker i 2 dagar efter den känningen!
Var som att mitt blodsocker vägrade gå under 14!
Helt hopplöst hur jag än gjorde!
Men imorse så vaknade jag på 6,1 iaf! 🙂 Äntligen!
Kan ju säga att jag sovit väldigt oroligt och dåligt när jag legat högt!
Jag har b.la skrikit rakt ut i sömnen: ”Kan nån hjälpa mig?” Så min man har det inte lätt med mig 😉
Har förstått att det är rätt så vanligt att man sover oroligt när ens blodsocker ligger dåligt?
Eller vad har ni för erfarenheter?

10 reaktioner på ”Legat högt

  1. Japp, jag sover också dåligt framförallt med höga bs. Har mycket mardrömmar och andra konstiga drömmar. Igår morse vaknade jag med lågt bs och då hade jag drömt att jag hade fått en tumör så jag hade 3 skinkor, ha ha ha! Hunken övertygade mig i drömmen om att den var godartad men mitt största bekymmer var att jag inte fick på mig byxorna och skulle missa en fest, crazy! Hoppas det blir ordning på värdena för dig! Kram!

  2. Tråkigt att du legat så högt;(
    Ang sova dåligt så håller ja med. Jag kan ej somna in när ja håller pPå att bli låg. De är som en försvarsmekanism o när de e högt så känner ja så av de. Sover dåligt vaknar hela tiden o har ont i kroppen.

    Så svar ja …. Dålig sömn o dåliga värden.
    Kram catta

    • Så är jag med! När jag börjar sjunka och bli låg så går det bara inte att sova! Hur man än försöker så är det helt kört men tur är väl det!
      Kram

  3. Ja, samma här. Jag blir ofta trött och slö när jag ligger högt men sover rastlöst och blir orolig.
    Idag var värdena knas och höga fram till eftermiddagen. Kan berott på känning på natten som jag inte vaknade ifrån.

    Det hade varit bra om ett högt värde kunde sjunka bara man tog tillräckligt med insulin.
    Istället så vägrade det gå ner för att på kvällen sjunka för lågt. :p

    Kul att du funderar på barn!

    • Ja det är f-n skitsvårt ibland efter man haft en dunderkänning och sen få ner blodsockret! Varför måste diabetesen vara så komplicerad ibland?
      Japp här pratas det om barn dagligen 😉

  4. ja de är inte alltid sa lätt hehe. sover ocksa oroligt när bs ligger högt o kan absolut inte somna när de ligger lagt..
    kan ocksa ha helt konstiga sjuka knäppa men även roliga drömmar, ofta vaknar jag av att jag ligger och har skrattanfall sa nästan grannen höjer pa ögonbryna haha 😛

Lämna en kommentar