4 reaktioner på ”Förfyllda ampuller?

  1. Åh ja det hade verkligen varit fantastiskt med förfyllda ampuller!! Jo sådant har man inte alltid tid och lugn och ro för att ordna med 🙂
    Vilken fantastisk man du har! Sova är A och O för att orka vara en glad mamma. Kämpar fortfarande med vår snart 2åriga dotter som strular om nätterna.. suck. Men snart är nog den fasen också över 🙂
    Sköt om er!

    • Ja jag kan bara hålla med om vilken fantastisk gubbe jag har 😉 Jag inser hur bra vi har det och det är guld värt att kunna göra så här! Både för vårt förhållandes skull och för att barnen får en utvilad mamma som orkar med massa saker på dagarna 🙂 Jag är den där mer påhittiga, energifyllda personen och gubben är den lugna så vi kompromissar varandra bra 😉
      Får hoppas din dotter sover bättre snart! Majken har bestämt sig för att bara somna inne i vår säng nu så hon får göra det och sen bär vi över henne till hennes rum.
      Ha det fint!

  2. Förr fick man endast fyllda reservoarer från apoteken i Finland, men eftersom apoteken tog så mycket pengar för fyllandet, så fick vi börja fylla dem själva. Kanske det varit lika i Sverige nångång?

    • Okej så ni har haft så iaf! Har aldrig hört talas om att det har varit så här men vet inte säkert.
      Men de borde ju kunna fixa förfyllda ampuller på ”fabriken” då jag förstår att det måste ta för mycket tid av apotekspersonalen att sitta och fylla dem.

Lämna en kommentar