Omnipod

Så där ja! Nu har jag börjat använda Omnipod igen!
IMG_20150314_051136

Frågade efter den nu när jag var hos min diab.läkare i veckan och visst kunde jag få den 🙂
Hade den när den var helt ny på marknaden för typ 2 år sen. Då kom vi inte överens alls 😦
Jag glömde handkontrollen hemma och utan den kan man inte ta insulinet, jag störde mig på att den ”tickade”när insulinet gavs, den lossnade några ggr mm. Så jag gick då tillbaka till min Animas vibe. Men nu känner jag att jag måste ha den!
Med två små hemma som trasslar in sig i min slang eller tycker det är roligt att pilla/dra/leka med/i slangen/pumpen så känns det inte säkert.

IMG_20150314_053319IMG_20150314_053820

 

 

 

 

 

 

 

Känner mig lite som en robot med mina moderna hjälpmedel 😉
Till vänster Omnipoden och bilden till höger är Freestyle Libre
IMG_20150315_084450IMG_20150315_084617

2 reaktioner på ”Omnipod

  1. Grattis! Vilken tur du har. Min Animas Vibes tid gick ut i mitten av november, fast den blev utbytt ca 1 mån innan. Sköterskan och jag hade pratat om att jag skulle ha Omnipod och fått telefonnumret till kontaktpersonen. När jag ringde henne några dgr in i nov var hon väldigt kort i tonen och sa att jag fick vända mig till min sköterska. Gjorde så, och fick reda på att den inte längre fanns i upphandlingen sedan 1 november. Var redan deprimerad så jag bröt ihop. Hade ju väntat ett år på att få testa den. Efter många samtal och mycket tårar hette det att läkaren skulle kunna göra en specialbeställning. Men då var jag tvungen att behålla den oavsett om jag trivdes med den. Depressionen ledde mig till slut till tvångsinläggning så det har inte blivit någotmmer sagt.
    På torsdag ska jag träffa min sköterska så jag får höra då. Vet att Västra Götaland ska åter upphandla den fr om 150801.
    Visst är det sjukt!
    Förlåt att jag inte hade så mycket positivt att sägamer än att jag är glad att du fått Omnipod. Libren har jag också och älskar den.
    Kram
    Vi kanske ses 1 maj!

Kommentera

