Barnet med pump

I helgen såg jag ett barn med en insulinpump och föräldrarna stod bredvid och kom överens om att 2e var nog rätt dos. Jag kunde inte låta bli att stanna och säga:
Vilken snygg pump du har! (Den hade nåt ”klistermärke”med ett roligt motiv så den var inte som en ”vanlig tråkig pump”.
Föräldrarna blev nog lite överrumplade men såg glada ut! Jag sa att jag har också en insulinpump men att barnets pump var mycket snyggare än min! 🙂
Barnet log och det gjorde hela min dag!

bdf_logo

4 reaktioner på ”Barnet med pump

  1. Men ah vad fint! Du gjorde säkert både barnets och föräldrarnas dag också! Det kan kännas ensamt att ha diabetes trots att vi är så många som har det! Tänk vad glad man kan bli av att se en mätsticka på marken eller ”locket” till en kanyl – man vet att man inte är ensam! 😉

    • Kanske det 🙂 Men så ”kul” att se andra med diabetes fast jag önskar ju självklart att ingen skulle behöva ha det. Jag tänker som dig när jag ser en mätsticka på marken osv. Man känner att det finns fler än en själv då 😉

Kommentera

