1 år idag!

Vår lilla älskling fyllde 1 år idag! Sjukt fort vad tiden har gått snabbt! Idag har vi b.la vart till den öppna förskolan och vart med i luciatåget där. De sjöng även Ja må du leva för Majken. Så fint för vår lilla lucia 🙂

IMG_7612

Tänker tillbaka hur det var för ett år sen. När vi låg på bb och hon låg i sin lilla ”plastbalja” och knackade med handen precis som hon hade knackat inifrån min mage. Hur liten hon var och hur bra förlossningen gick trots att jag var rätt rädd och inte hade tackat nej till ett kejsarsnitt (så resonerade jag då). Men nu i efterhand så var det en sån häftig känsla att föda barn så det blir nog fler barn någon gång i framtiden 😉

Idag har det vart mycket fika men har legat väldigt bra i mitt blodsocker. I morgon ska vi ha kalaset för henne så då blir det tårta och massa annat smått och gott! Är så skönt att ha CGMS mätaren och den stämmer väldigt bra överens när jag tar ett blodprov och jämför med min mätare. Det enda ”dryga” är när den larmar på typ nätterna att jag ligger lågt fast jag har stoppat i mig sött och vet att blodsockret kommer att gå upp så varnar den ett bra tag iaf..det är ju så den ska göra men mitt i nätterna så vill jag bara gå upp och t.ex dricka söt saft och sen somna och inte höra den varna stup i kvarten. Men som sagt så överväger det positiva det negativa med hästlängder!

Snackade med Insulina idag. Hon ringde mig ang. det här med att beställa via Skövdedepån. Att man skulle ha god marginal på sina teststickor mm för att det kan ta sån tid att få ens diabetes hjälpmedel skickade därifrån. Jag är en sån som hamstrar på mig som tur är så förhoppningsvis kommer jag inte att stå utan men alltid bra att få sån här information! Och det tog ju 8 hela dagar innan jag kunde hämta ut mina mätstickor nu när jag beställde därifrån så det verkar ju ta en himla tid! 😦

 

2 reaktioner på ”1 år idag!

Lämna en kommentar